poniedziałek, 15 czerwca 2015

Krem pomidorowy z pikantną nutką :)

Przepis na ten krem z pomidorów znalazłam jakieś 2 lata temu na blogu jest PIĘKNIE i się zakochałam. Pierwsze kilka razy robiłam go faktycznie według przepisu Pani Ani, autorki ww bloga, potem odrobinę go zmieniłam i jest już w naszym jadłospisie na stałe.
Składniki na 3 miseczki:
2 puszki pomidorów,
1 cebula, czerwona lub biała,
1 ząbek czosnku,
Sos Worcestershire,
Zioła: bazylia, oregano, tymianek, rozmaryn – najlepiej świeże, ale te suszone również się sprawdzają.
Przygotowanie:
Cebulę kroimy na kawałki, czosnek obieramy. Na łyżce oliwy smażymy czosnek w całości. Jak zacznie się rumienić, wyciągamy go i wyrzucamy. Na oliwę wrzucamy cebule i podsmażamy. Następnie dodajemy pomidory z puszki i zioła do smaku. Dusimy zupę ok. 10 min. Dodajemy Sos Worchestershire  (ja daję 3 łyżki) oraz sól i pieprz wedle upodobania, następnie dusimy kolejne 10 min. Po tym czasie zdejmujemy zupę z ognia, blendujemy na gładki krem i gotowe! Podajemy z parmezanem, świeżą bazylią, pestkami dyni, prażonymi płatkami migdałów – pole do popisu jest duże. Dla tych, którzy nie musza dbać o linię polecam jako dodatek grzanki czosnkowe.


Czyż nie wygląda znakomicie? :)
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz