piątek, 17 lipca 2015

Omlet z krewetkami

Dzisiaj podzielę się z Wami kolejnym pomysłem na potrawę bezglutenową. Po raz kolejny udało mi się wykorzystać mąkę gryczaną i zrobić przepyszne danie! Znowu się przekonuję, że podczas odchudzania posiłki nie muszą być nudne albo bez smaku! Połączenie kilku produktów – zdrowych i wartościowych, może przynieść naprawdę nie oczekiwany efekt. I tak też było tym razem. Jestem pewna, że zasmakuje nie tylko tym na diecie :)

Składniki na 1 porcję poniżej.

Omlet:
1 jajko
3 łyżki mąki gryczanej
1 łyżka mąki kokosowej
5 łyżek mleka ryżowego (możecie je zastąpić mlekiem krowim, kokosowym, wodą)
Olej kokosowy do smażenia.

Farsz:
100 gram dużych krewetek – u mnie najczęściej mrożonych
2 pieczarki
3 plasterki pomidora
1 ząbek czosnku
Kilka kropel soku z cytryny
Dwie garście mieszanki sałat ( u mnie szpinak, rukola, rukiew wodna)
Sól, pieprz do smaku
Masło klarowane do smażenia

Przygotowanie:
Krewetki zalewamy wodą i czekamy kilka minut aż się rozmrożą, następnie osuszamy delikatnie ręcznikiem papierowym. Pieczarki obieramy, kroimy w plastry i dusimy na łyżeczce masła klarowanego. Krewetki smażymy również na maśle klarowanym, z czosnkiem i sokiem z cytryny. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, ew. pieprzem cayenne. W międzyczasie miksujemy ze sobą wszystkie składniki na omlet i smażymy z dwóch stron na patelni. Na koniec, kroimy omlet na pół, na jednej części układamy wszystkie składniki, przykrywamy drugą połową i jemy ze smakiem!



Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz