niedziela, 5 lipca 2015

Cukinia z ryżem i jajkiem - czyli pierwszy przepis bezglutenowy na moim blogu

Jak wiecie, ze względu na problemy ze zrzuceniem zbędnych kilogramów, odstawiłam między innymi produkty glutenowe (tutaj znajdziecie więcej na ten temat -> link) .W związku z tym na moim blogu będą się pojawiały przepisy, które może i Wam ułatwią przygotowanie takich posiłków.

Zaczynamy od prostego przepisu na ryż z cukinią i jajkiem.

Potrzebne będą (składniki na dwie porcje):
1 cukinia
100 gram ryżu (u mnie brązowy)
3 jajka
Sól, pieprz
1 łyżka masła klarowanego
Natka pietruszki, szczypiorek lub inna ulubiona zielenina
Oregano lub zioła prowansalskie

Przygotowanie:
Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Cukinie myjemy (nie obieramy) i kroimy w niedużą kostkę. Podsmażamy na łyżce masła klarowanego, doprawiamy odrobinę sola i pieprzem. Do cukinii dorzucamy ugotowany ryż i smażymy jeszcze chwilę. Na koniec wbijamy jajka, dokładnie mieszamy, smażymy aż będę całkowicie ścięte i doprawiamy do smaku.
Podajemy z ulubioną zieleniną – u mnie natka pietruszki. Ja do tego zrobiłam kotlety z polędwicy wołowej - danie pierwsza klasa!


Smacznego!


2 komentarze: